Suomen Tieyhdistys myönsi ansiomerkit merkittäville tie- ja liikennealan henkilöille

Suomen Tieyhdistys palkitsi 5.6.2024 vuosikokouksen yhteydessä yhteensä 18 ansioitunutta tie- ja liikennealan henkilöä. Ansiomerkit on myöntänyt Suomen Tieyhdistyksen hallitus.

Yhdistyksen kultainen ansiomerkki edellyttää erityisiä henkilökohtaisia ansioita, joilla henkilö on edesauttanut tieliikenteen asemaa Suomessa tai kansainvälisesti. Kultainen ansiomerkki myönnettiin Väyläviraston johtavalle asiantuntijalle Vesa Männistölle.

Yhdistyksen hopeinen ansiomerkki kultalehvin edellyttää merkittäviä ja pitkäaikaisia ansioita tieliikennealalla. Hopeinen ansiomerkki kultalehvin myönnettiin seuraaville henkilöille:

Ari Kuotesaho, yksikön päällikkö, Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus

Hanna Kalenoja, liikenne- ja elinkeinopolitiikan johtava asiantuntija, Keskuskauppakamari

Janne Lintilä, toiminnanohjauspäällikkö, Pirkanmaan ELY-keskus

Jyrki Rinta-Paavola, maanrakennusmestari, Someron kaupunki

Kari Halme, Liikennevastuualueen johtaja, Kaakkois-Suomen ELY-keskus

Minna Torkkeli, osastonjohtaja, Väylävirasto

Seppo Kaarto, Kelikeskuspäällikkö, Destia Oy

Timo Pisto, erityisasiantuntija, Suomen metsäkeskus

Yhdistyksen hopeinen ansiomerkki edellyttää merkittäviä ansiota tieliikennealalla. Hopeinen ansiomerkki myönnettiin seuraaville henkilöille:

Esa Martonen, koulutuspäällikkö, Seinäjoen koulutuskuntayhtymä

Hannu Soukkio, toimitusjohtaja, Soukkio Oy

Iris Mustonen, tieisännöitsijä

Juho Iivanainen, yksityistieasiantuntija Pohjois-Savon ELY-keskus

Mari Helin, infran kunnossapitopäällikkö, Turun kaupunki

Paul Sundström, tieisännöitsijä

Ritva Järvinen, yksityistiekoordinaattori, Kouvolan kaupunki

Tanja Mynttinen, tieisännöitsijä

Tiina Jokela, yksityistielossin kuljettaja, Puukonsaari (Hirvensalmi)

– On hienoa saada palkita alan osaajia ja toimijoita. Tänään palkittavat henkilöt ovat tehneet pitkäjänteistä työtä tie- ja liikennealan hyväksi. He ovat omalla panoksellaan edistäneet tieinfrastruktuuria ja liikennettä yhteiskunnassa sekä osallistuneet aktiivisesti ja rakentavasti alan keskusteluun, kertoo Suomen Tieyhdistys ry:n toimitusjohtaja Simo Takalammi.

Kultainen ansiomerkki ojennettiin Vesa Männistölle.