Yksityisteiden lossipäivät

29.5.2024 09:30 - 30.5.2024 12:00

Yksityisteiden lossipäivät Lappeenrannassa

Tarkoitus

Suomessa on 21 tiekuntaa, joilla on valtiolta yksityistieavustusta saava lossi. Lisäksi on joukko tiekuntia, joilla on omakustanteisia losseja. Suomen lossit sijoittuvat pääosin Saaristomeren ja Saimaan alueille, joten tapahtumaa on järjestetty molemmilla alueilla. Yksityisteiden lossipäivistä on tullut jo perinne ja tänä vuonna kokoonnumme viidennettä kertaa.

Yksityisteiden lossipäivät on tarkoitettu lossitiekuntien vastuunkantajille, kuntien edustajille sekä kaikille niille, joiden intressinä on ylläpitää ja kehittää saariin kulkevaa yksityistieliikennettä.

Kustakin lossitiekunnasta kutsutaan 1-2 osanottajaa. Tapahtuman järjestää Suomen Tieyhdistys sekä maa- ja metsätalousministeriön yhteydessä toimiva Saaristoasian neuvottelukunta.

Aika ja paikka

Keskiviikko 29.5. Purjehduskeskus Wilmanranta, os. Satamatie 23, Lappeenranta. Pysäköintipaikkoja on Wilmanrannan alueella noin 10 autolle, mutta kadunvarsipysäköintipaikkoja kuitenkin löytynee hyvin.

Keskiviikko 29.5.

9.30 Tervetulokahvi
10.00 Päivien avaus
10.10 Osanottajien ja tiekuntien esittäytyminen
10.30 Tieyhdistys ja ajankohtaiset asiat, Simo Takalammi
10.40 Tiekunta työnantajana, Vesa Nyyssönen, Palvelualojen työnantajat Palta ry
11.15 Lossien työturvallisuus, Frans Lähdesmäki, Etelä-Suomen aluehallintovirasto
12.00 Lounas
13.00 Tieisännöitsijän puheenvuoro, TI Pekka Sutinen, Logdell Oy
13.20 Yksityisten lossi- ja lauttaliikenteen valtionavustukset, Petri Sartela, Varsinais-Suomen ELY-keskus
13.40 Yksityistielossityöryhmän ajankohtaiskatsaus, Eeva-Liisa Inkeroinen, SANK:n yksityistielossityöryhmän puheenjohtaja
14.00 Kahvi ja yleiskeskustelu sekä jatkotapaamisesta ja -toimista sopiminen
16.00 Lähtö risteilylle satamasta
18.00 Paluu risteilyltä

Torstai 30.5.

8.00 Lähtö Jussilansalmen lossille (Jussilansalmentie 190) Scandic Patrian edestä. Kuljetaan omilla autoilla.

11.30 Tilaisuuden päätös ja lähtö lossilta

Puheenjohtajina Simo Takalammi Suomen Tieyhdistyksestä sekä Saaristoasiain neuvottelukunnasta Elina Auri.

Ilmoittaudu tästä Yksityisteiden lossipäivään

Ilmoittautuminen päättyy 22.5.2024. Tilaisuus on osanottajille maksuton.

Majoittujille Tieyhdistys on varannut kiintiön Scandic Patriasta. Varaukset tehdään osoitteesta scandichotels.fi. Varauskoodi on CGRO. Majoittujan tulee varata ja maksaa majoituksensa itse.

Hotellin osoite on Kauppakatu 21 ja se sijaitsee n. 900 metrin päässä Wilmanrannasta.

Lisätietoja antaa Simo Takalammi, p. 0400 167 170.